تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات


راهبردهای جستجو

    دراين نوشته بسياري از مفاهيم مهم و پايه اي جستجو در نظام هاي بازيابي اطلاعات اعم از پايگاه هاي اطلاعاتي، كتابخانه هاي مجازي و موتورهاي جستجو و نیز مراحلي كه جستجوگر بايد طي كند ، به عنوان چارچوبي براي ارائه ايده ها و دستورات ويژه در اين راه ، معرفی خواهد شد تا  به فرمول بندي روش هاي جستجوي موثر و درنتيجه جستجوي موفق منتهي شود. 

    اختصاص بحثی به روش هاي جستجو به دليل اهميتي است كه يادگيري اين روش ها در محیط جدید اطلاعاتی دارد. نظام هاي بازيابي اطلاعات اعم از پايگاه هاي اطلاعاتي و موتورهاي جستجو ميليونها ركورد را در خود جاي داده اند و اين در حالي است كه روش هاي جستجو از ابزاري به ابزار ديگر فرق مي كند. بعضي مواقع نظام هاي بازيابي اطلاعات در پاسخ به يك جستجو تعداد زيادي ركورد را بازيابي مي كنند، درحالی که در جستجوي ديگر ممكن است يا به طور كلی ركوردي  بازيابي نشود و يا اينكه تعداد ركوردهای بازیابی شده اندك باشد. اين نوشته در پي آن است كه اين نكات مبهم را روشن كند.  

    دانشجویان و کاربران عزیز می توانند با استفاده از لینک به اصل متن دسترسی داشته باشند.


    این مطلب تا کنون 63 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : جستجو ,بازيابي ,جستجوي ,اطلاعات ,نظام ,بازيابي اطلاعات ,موتورهاي جستجو ,
    راهبردهای جستجو

تبلیغات


    Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز چهار شنبه 7 تير 1396

تبلیغات

جهت سفارش تبلیغات با ایمیل زیر در ارتباط باشید
mohsen_msl@yahoo.com

تبلیغات

ads3

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر